وقتی گزارش‌های مربوط به صفحات سایتت رو از تاپیک Engagement پلتفرم GA4 نگاه می‌کنی، دایمنشن های پیش‌فرض مسیر صفحه (Page Path) یا عنوان صفحه (Page Title) هستن. ولی اگه چند دامنه/زیردامنه رو تو یه پراپرتی خاص ترکینگ می‌کنی، اون وقت مسیر صفحه «/» می‌تونه اشاره به صفحه اصلی چند (زیر)دامنه داشته باشه.
تو این بلاگ پست، دو راه برای پیدا کردن URL کامل صفحات تو GA4 بهت نشون می‌دم. گزینه اول مربوط به گزارش‌های استاندارد هست و گزینه دوم مختص اکسپلوریشن‌ هست.

 #۱. چطور URL کامل صفحات رو تو گزارش‌های استاندارد GA4 ببینیم؟
توی گوگل آنالیتیکس  به بخش Reports برو. گزارشی که به صفحات ربط داره رو پیدا کن. ممکنه اسمش (Pages and Screens)  باشه.

تو گوشه بالا-راست، روی آیکون مداد (Customize Report) کلیک کن.

بعد (از نوار کناری سمت راست) روی dimensions کلیک کن و بعد دایمنشن  (Page Location) رو اضافه کن. تغییرات رو اعمال کن.

ولی هنوز تموم نشده. متأسفانه دایمنشن page location با متریک Total revenue سازگار نیست. پس باید اون متریک رو حذف کنی. روی متریک‌ها تو نوار کناری چپ کلیک کن و اون متریک رو حذف کن.

تغییرات رو اعمال کن. بعد کلیک کن روی ذخیره و گزینه  Save changes to current report (تو گوشه بالا-راست) رو بزن.
تمومه! حالا یکی از دایمنشن‌هایی که می‌تونی تو گزارش صفحات انتخاب کنی، page location خواهد بود.


می‌تونی Page Location رو به‌عنوان دایمنشن پیش‌فرض هم ست کنی. گزارش رو دوباره شخصی‌سازی کن، به بخش dimensions برو و سه نقطه کنار دایمنشن page location رو بزن.گزینه Set as default رو انتخاب کن.


 #۲. چطور URL کامل صفحات رو تو اکسپلوریشن‌ها ببینیم؟
یه جای دیگه که می‌تونی URL کامل صفحات رو تو GA4 ببینی، اکسپلوریشن‌ها هستن. تو بخش اکسپلور یه گزارش خالی (Blank) بساز.

روی آیکون پلاس کنار dimensions کلیک کن. دنبال page location بگرد. تیک کنارش رو بزن و بعد ایمپورت کن.

مرحله بعدی اضافه کردن متریک‌ها هست. روی پلاس کنار متریک‌ها کلیک کن و این‌ها رو اضافه کن:
- بازدیدها (Views)
- سشن‌ها (Sessions)
- کاربران کل (Total users)
- و متریک‌های دیگه‌ای که مفیدن

قدم بعدی اضافه کردنشون به یه گزارش واقعی هست. یکی از راه‌ها اینه که روی همه دایمنشن ها و متریک‌ها دوبار کلیک کنی. دایمنشن page location به «ردیف‌ها» (Rows) و متریک‌ها به «مقادیر» (Values) اضافه می‌شه.

تمومه! حالا گزارش داری که نشون می‌ده هر صفحه چند بار بازدید شده و ستون اول URL کامل صفحات رو داره.



کاردینالیتی بالا
با این حال، همه‌چیز اینجا کامل نیست.  اگه گزارشی با دایمنشن page locationبسازی و این دایمنشن مقادیر منحصربه‌فرد زیادی (چندهزاری) داشته باشه، اون گزارش ممکنه ردیفی به اسم others داشته باشه.
این یعنی ردیف‌هایی از page location ها با متریک های کوچیک تو یه ردیف خاص به اسم others جمع می‌شن.

نکات پایانی

اگه در مورد کاردینالیته نظری داشتی یا راه حلی براش پیدا کردی خوشحال میشم تو کامنتا با ما به اشتراک بزاری.