همون ابتدای کار باید بگم که باید بررسی کنین فعال بودن ترکینگ دانلود فایلها رو.
اول از بخش ادمین گوگل آنالیتیکس روی "Data Streams" کلیک کنین و دیتا استریم وب رو انتخاب کنین.حالا بررسی کنین که "Enhanced Measurement" فعال هست یا نه. اگر فعال بود، چک کنین که گزینه "File downloads" تیک خورده باشه.
اگر تازه این گزینه رو فعال کردین، باید حدود 24 ساعت صبر کنین تا دادههای دانلود توی گزارشهای استاندارد و کاستوم ظاهر بشه.
-
پیدا کردن این داده ها توی گزارشای استاندارد
توی گزارشای استاندارد، پیدا کردن ایونت دانلود فایل خیلی ساده س. این ایونت با نام "file_download" شناخته میشه و اگره"Enhanced Measurement" رو فعال کرده باشین، این ایونت رو پیدا میکنین.مسیرش اینه: Reports > Engagement > Events.
اگه روی ایونت "file_download" کلیک کنین، یه ریپورت باز میشه که توش نشون نمیده چه نوع فایلایی دانلود شدن.
وقتی بحث ایونت "دانلود فایل" باشه، سناریو این هست که بازدیدکننده روی لینکی از وبسایت شما کلیک کرده تا فایلایی مثل .pdf، .docx و ... رو باز یا دانلود کنه.
اگر میخواین ببینین چه لینکای فایلی کلیک گرفتن و چند بار این اتفاق افتاده، باید یه گزارش کاستوم توی بخش Reports یا Explore بسازین.
برای ساختن یه ریپورت کاستوم
به این مسیر برید: Reports > Library > Create new report > Create detail report
.گزینه "Blank" را انتخاب کنین. بعدش:
- توی بخش dimensions باید link URL رو انتخاب کنین و
- توی بخش متریک ها "Event count" و "Total users" باید اضافه بشن.
- و توی بخش Report Filter، کاندیشن پایین رو ست کنین:
تغییرات رو ذخیره کنین. اگه دوس داشتین می تونین چارتای ناخواسته (مثلاً نمودار میلهای) رو مخفی کنید(با کلیک روی آیکون چشم کنارشون). گزارش باید اینطور باشه:
گزارش رو ذخیره کنید (یه اسمی مثل File Downloads واسش بزارین). بعد دوباره به Library برید و کالکشنی که میخواید گزارش بهش اضافه بشه رو "Edit" کنین (جایی که میخواید این گزارش جدید بهش اضافه بشه).
بعد ریپورت دانلود فایل رو با drag & drop به اون بخش دلخواهتون اضافه کنین.
کالکشن رو ذخیره کنین و تمام!
ریپورت کاستوم توی بخش Explorations
از نوار کناری رابط GA4 روی "Explore" کلیک کنین. بعد گزینه "Blank" رو انتخاب کنین.باید دو تا دایمنشن (Dimension) رو به این ریپورت اضافه کنیم. روی آیکون Plus بزنین.
از لیستی که باز میشه دایمنشن های "Event name" و "File name" رو انتخاب کنین و روی "Import" بزنین.
تو بخش متریک ها، روی آیکون Plus بزنین و متریک هایی مثل "Event count" و "Total Users") رو اضافه کنین.
حالا روی همه دایمنشن ها و متریک ها دوبار کلیک کنین تا اعمال بشن.
یه قدم دیگه مونده. توی بخش Filters، روی "Drop or select dimension or metric" کلیک کنین و بعد "Event name" را انتخاب کنین.این شرط رو اعمال کنین: Event name دقیقاً برابر با file_downloadباشهفیلتر رو ذخیره کنین.
واسه دیدن ولیوی کامل "File name"، باید موس رو روی اون لینک خاص نگه دارین.
فعلا بعد "File name" کل URL رو نشان میده، نه فقط بخش آخرش رو و توی GA4 راهی واسه تغییر این موضوع وجود نداره. شما میتونین یه راهحل کاستوم با گوگل تگ منیجر بسازین و از متغیری استفاده کنید که بخش آخر URL رو فقط بگیره.
دیدگاه خود را بنویسید